Rabbi ben Samuel og jubelåret

Rabbi Juda Ben Samuels Jubileums Profeti viser til Messias sitt år.

Rabbi Juda Ben Samuel

Rabbi Juda Ben Samuel (1140-1217)'

Artikkelen kan leses her.

 

Det var i år 1217 E.Kr. at en av Judas mest legendariske og profilerte tyske Hassidiske rabbinere gjort en utrolig forutsigelse om fremtiden for Jerusalem og Messias 'komme. Kjent som Juda Ben Samuel (Juda He-Hasid eller Judas den fromme, levde han i 12 th og 13 th århundre i Regensburg, Tyskland.


Han ble født i Speyer i 1140, og Rabbi Ben Samuel døde den 22 februar 1217 i Regensbug. Han var en av fedrene til Chassidei (Hassidiske jødedommen), en bevegelse av jødisk mystikk i Tyskland annerledes enn Rabbi Lurias Kabbalistisk mystikk, ettersom Chassideiene la sterk vekt på moralsk etikk og bønn.


Når Rabbi Juda HeHasid bosatte seg i Regensburg 55 år gammel, var det her han skrev sine banebrytende bøker;  Sefer Hasidim (Den frommes bok), Sefer Gematriyot (en bok om astrologi) og Sefer Hakavod (Bok om herligheten). Sistnevnte bok er nå tapt og noen sitater har holdt seg ved senere forfattere.

 

Disse årene var i samme tidsrom som de romerske kristne korstogene til det hellige land i årene 1096-1270. I den perioden fantes det en blomstrende korrespondanse, mellom Jerusalem/Det hellige Land og Europa, og ikke minst til rabbinerne i Worms og Regensburg i Tyskland. Gjennom den korrespondansen så fikk de kunnskap om Saladin den Store og Saladins Sunni Ayyubid dynastiet i Egypt.

 

Det var i dette året at Rabbi Juda Ben Samuel begynte å publisere sine bibelske beregninger kalt Gematria, og hans astronomiske observasjoner som ga oss denne oppsummeringen som vi kan lese i dag.


Rabbi Juda Ben Samuel sa- "Når de ottomanerne (Turks) - som allerede var en kraft å regne med på Bosporos, i tiden hvor Juda Ben Samuel levde -  ville erobre Jerusalem og de ville herske over Jerusalem gjennom åtte jubileer (hvert jubileum var på 50 år) . Etter det så ville Jerusalem bli et ingenmanns land for ett jubileum (50 år) , og deretter i det niende jubileum, vil det igjen komme tilbake i besittelse av den jødiske nasjon - noe som ville bety begynnelsen av messianske endetiden . "


Ifølge Mosebok 25, er en Jubileums periode på 50 år, og i det 50 th året, vil hver person gjenvinne eierskap av hans eller hennes stammes land. Som Rabbi Juda den fromme så inn i fremtiden, gjennom hans påståtte teoretiske beregninger, som i dag viser seg å være utrolig nøyaktig. Det gikk mer enn 300 år etter hans død før hans første spådommen skulle bli sann.


Under de romerske kristne korstogene: mamelukkenes begynte sin regjeringstid i Jerusalem i år 1250 e.Kr. når den siste Ayyubid sultanen av Egypt, ble Turanshah myrdet av sin mamelukk slave Generelt Aibek. Aibek deretter grunnla mamelukkenes Bahri-dynastiet. De hadde makten over Jerusalem før den igjen ble erobret av osmanske tyrkere i år 1517, tre hundre år etter dødsfallet til Rabbi Juda Ben Samuel. 


Ifølge Rabbi Juda han-Hasid, ville de ottomanske tyrkerne senere kjempe om makt og kontroll over Midtøsten og ta makt og kontroll over Jerusalem. De ville styre landet Palestina og Jerusalem for åtte Jubileumer, ifølge hans prediktive beregninger.

  Osmanske riket på sitt Peak

 

Det osmanske riket på sin topp

 

Vel, åtte Jubileumer (50 år x 8 jubileer) er 400 år. Vi vet igjen av historien at de ottomanske tyrkerne fikk kontroll over Jerusalem i år 1517, og beholdt makten over Jerusalem i 400 år, da de igjen ble erobret i 1917, av de britiske militære styrkene under kommando av britisk militære, ledet av Generelt Edmund Allenby på selveste Hanukkah, 17 desember 1917. 


De ottomanske tyrkerne begynte å svikte i 1918 etter at hæren led nederlag i Jerusalem. Byen Damaskus falt 1. oktober Homs 16. oktober, og Aleppo 25. oktober og Tyrkia kapitulerte den 30. oktober 1918. Etter denne datoen, Folkeforbundet overdro De Tyrkiske områdene, Syria og Egypt til det britiske mandatet som inkluderte Israels land, da kalt Palestina, og Jerusalem til britisk kontroll.


Videre fortsetter profetien med; "Etterpå så vil Jerusalem vil bli ingenmanns land for ett jubileum . 


"Er det ikke utrolig at fra år 1917, da det britiske mandatet kontrollerte byen Jerusalem, gjorde Jerusalem til, etter folkeretten, et "ingenmanns land for et jubileums " . Femti år etter det året 1917, så inntok den israelske hæren hele byen Jerusalem i Seksdagerskrigen, den 17. juni 1967. Nøyaktig ett Jubileum, 50 år senere, var Jerusalem tilbake, for første gang, under kontroll av jødisk-israelske eierskap siden den dagen da Jerusalem ble ødelagt i år 70 e.Kr..

 

Han ble Kalt "Israels lys", og Rabbi Ben Samuel var virkelig et "Lys til verden». Han diskriminere ingen som ønsket å lære av ham. Selv de romersk-katolske biskopene søkte hans visdom.


Hans elever var noen av de største Torah lærde gjennom tidene. De som har brukt sitt liv ved å studere og referere studier av Rabbi Juda han-Hasid, var; Rabbi Isaac Ben Solomon Luria, en mystisk Håndteringen av de messianske verden (Jerusalem, 1531-1572, Safed); Joseph Solomon Delmegido (1591 Candia - 1655 Praha), en matematiker og astronom ("Mazref le-Chochma"), Azulai I (1724-1806), en berømt bibliotekar; Samuel David Luzzatto (1800-1865), en bibelforsker; historikeren Heinrich Graetz (1817-1891); og Torah forsker Jacob Epstein (1925-1993). 


Ifølge hans elever Rabbi Isaac ben Moses (Wien), Rabbi Baruch ben Samuel (Mainz) og Rabbi Simcha (Speyer), Rabbi Juda den fromme var en modell i sin rolle som streng avholdende, uselvisk og til tjeneste for andre. Hans brennende ønske var å få se den kommende Messias.


Da han ble spurt om hvor han fikk sin visdom fra, hans svar var:


Rabbi Juda Ben Samuel - "Profeten Elias, som vil komme før Messias, viste seg for meg, og avslørte mange ting til meg, og understreket at forutsetningen for bønnesvar er at det er drevet av entusiasme og glede for Guds storhet og Hans hellighet. "


Når vi leser studier av denne store Guds mannen, og gjennom hans funn i all sin enkelhet og nøyaktighet, er vi overrasket i dag. I gjennomgang, like før 1217 e.Kr., denne rabbinske salvede og kjempen for Israel, gjorde en utrolig prediksjon av at "osmanske tyrkerne ville herske over den hellige byen Jerusalem for åtte Jubileumer."


Dette må ha vært ukjent for Rabbi Juda Ben Samuel, ettersom den første kjente referansen til "Osmansk" var i 1215 e.Kr., bare to år før hans død. Osmanerne var en tyrkisk talende stamme som først ble styrt av Ertugrul i Anatolia land. Hans styre fortsatte å stige i kraft som seldsjukkenes tyrkiske imperium forfalt. Ertugrul sønn, Osman, ble navnet-skyld "far til de osmanske tyrkerne" for navnet hans ble ødelagt i Europa som "Ottoman".

General Sir Edmund Allenby inn Jerusalem

 

Berømt offentlig bilde av General Sir Edmund Allenby som går inn i den hellige byen Jerusalem, akkurat på Hanukkah den 11. desember 1917, for å vise respekt for det hellige sted.

 

Osmanerne utvidet sin erobring til Nikea (dagens Iznik og deretter gikk over Dardanellene i 1362. Nesten nitti år senere, den osmanske herskeren Mehmed II erobret det bysantinske keiser hovedstaden, Konstantinopel (Istanbul) i år 1453. Til slutt, osmanerne hersket over det meste av Balkan, den fruktbare halvmåne og Egypt inkluderte det forlatte landet Palestina.


Dette imperiet varte til etter andre verdenskrig, men det Hellige Land og Jerusalem ble tatt i besittelse i år 1917 av den britiske general Edmund Allenby på Hanukkah, desember 17, 1917. Av personlig interesse, en av mine slektninger sendte en personlig oversikt over slaget ved Jerusalem, av de britiske styrkene under kommando av general Edmund Allenby. Som skrevet:


Geoffrey - " Historien om Jerusalem og general Allenby, som jeg husker min bestefar fortalte meg: På den tiden da Allenby stanset den britiske hæren noen tjue miles borte fra den store byen, og sendte et telegram direkte til King George V. med teksten: "Jeg vil ikke fyre britiske våpen på Dem Hellige byen "signert Allenby. Angivelig, sendte kongen en beskjed tilbake med ett ord "be!" Og neste dag så forlot tyrkerne Jerusalem uten at et skudd ble avfyrt, og Allenby ledet den britiske hæren inn i byen.


Vi overlevde den tyske okkupasjonen av Kanaløyene, fordi vi visste hvem vi var - verdiene hadde blitt overlevert, vi var britiske! Vi visste rett og galt! Og vi ville, uansett hvor ille ting kunne bli, vinne krigen. I dag kan vi tydelig se at samfunnet har glemt å leve etter disse kjerneverdier. "

Juda Ben Samuel profeti av ti Jubileum

Rabbi Juda Ben Samuel profeti av ti Jubileumer

 

Som Juda Ben Samuel spådde for årene 1217 og 1517, ble årene annerkjent som de bibelske 50 års jubileum år. Tre hundre år med seks Jubileum etter 1217, de osmanske tyrkerne tok kontroll over Jerusalem, til sitt nederlagsår, da de allierte styrkene feide den siste herskeren av det osmanske fra makten, ved å bruke styrkene til de britiske militære styrker, under kommando av general George Allenby i 1917 .


Selv etter uavhengighetserklæringen av Israels 15 mai 1948 og Israels uavhengighetskrig mot fem islamske nasjoner, byen Jerusalem fortsatt forble en "delt by". Den jordanske regjeringen kontrollerte den østlige delen av Jerusalem inkludert Tempelhøyden og gamlebyen i Jerusalem. En stripe land, delt mellom staten Israels kontroll over Vest-Jerusalem og den jordanske kontrollerte Øst-Jerusalem. Denne stripen av land ble kalt "Ingenmannsland" av både israelere og jordanere.


Så i år 1967, ble Israel igjen angrepet. Etter seksdagerskrigen, den 17. juni 1967 ble hele regionen Vestbredden erobret av den israelske hæren og hele byen Jerusalem returnert tilbake i besittelse av det jødiske folk. Syv hundre og femti år etter at profetien ble nedskrevet av Rabbi Juda den fromme, 1217-1967, ble alle vilkårene i profetien oppfylt av det profetiske orakelet. 


Da Rabbi Juda heHasid skrev:

Rabbi Juda heHasid - "Det niende jubileumet Jerusalem vil igjen komme tilbake i besittelse av den jødiske nasjon - som vil bety begynnelsen av messianske endetiden . "


Dette etterlater enda et Jubileum, det tiende Jubileumet, siden de ottomanske tyrkerne tok kontroll over Jerusalem og Løftelandet i året 1517. Ifølge denne jødiske vismann, vil slutten av denne tiende Jubileumet "bety begynnelsen av den messianske endetiden . "


Som vi har gått gjennom Sabbats Uke av år, begynte den nåværende Sabbat kretsløpet på Rosh Hashanah 2008 - 5778. Den 8 th året ville ha vært den dagen Messias sluttførte Rosh Hashanah 2009, men Messias kom ikke. 

 

Hvis dette Sabbat Messianske syklusen 2009-2017 er avsluttet og Gog og Magog krigen begynner i løpet av året mellom Rosh Hashanah 2015 til Rosh Hashanah 2016, da den messianske Æra vil starte før Rosh Hashanah 2017. Vi er for tiden i 4 th året av Sabbatsårets messianske kretsløp som begynte på Rosh Hashana 2009, i det jødiske året 5773 (2013).


Det er fortsatt tid for Messias prinsen, den anti-Messias å smi en pakt med den "hellige" av rabbiner av Jerusalem for en syv år hudna, for den bibelske teksten i Daniel sier klart og tydelig at det vil bli opphevet av anti-Messias innen 3 ½ år.

Kan vi se frem til en fred i Midtøsten rundt omkring etter påske 2013? Hvis så, 3 ½ år senere, vil være se avslørende av Maschiach ben Dovid før Rosh Hashanah 2016 (jødiske året 5777 mellom Rosh Hashanahs 5776-7)?  


I så fall vil det Episke året til Messias være her på Rosh Hashanah 2016 eller det jødiske året 5000 pluss 777 år. Alderen på gjennomføringen av Torah vil ha begynt. Ondskapens krefter vil ha blitt ødelagt og Kongeriket til Den Evige på planeten jorden, vil begynne med Maschiach ben Dovid kjennelse med "jernstav.  


Hvis ikke, må vi vente tålmodig for en annen Syv års uke av år eller et annet Jubileums syklus? Det er på tide at de fortapte får av Israels hus, med sine brødre, jødene i Judas hus begynne å be, som åpenbart i navnet til profeten Sakarja, Sakarja ben Berekias ben Iddo (til avtalt tid, velsigner Gud og Gud husker). La oss kalle på den hellige Navn på Herren for å velsigne oss og være barmhjertig mot jødene i Judas hus og de tapte ti stammer av Israels hus.

***********





En Guddommelig forutsigelse som kan forvandle vår verden til den endelige Guela (?Oversetterens anm.: kanskje Harmageddon) og innløsning for hele Israel; Juda og De 10 stammene som tilsammen utgjør Israel. Som det kommer til de tapte ti stammer av Israels hus, vil våre naturlige hjemland som vi (isralerne/jødene) kjenner dem nå, snart forsvinne, og vi vil ha bare ett valg igjen, assimilere inn raskt råtnende hedning verden, eller gå tilbake til våre forfedres stamme til vårt hjemland i Israel. Profetene har mye å si når det gjelder skjebnen til hver av disse tapte israelittene.


Profetene fortsetter å snakke og åpenbare ting for oss i dag. Som med Rabbi Juda Ben Samuel, er forståelsen for den profetiske virvelvind som er raskt virvler rundt våre liv, vil mer og mer bli åpenbart. Hvis du ikke vet hvordan du skal lytte til den "stille susen», stemmen til Herren, som Profeten Elias gjorde det, er det på tide å begynne å lytte Israels Gud, som plystrer eller overtaler deg til å komme tilbake til den brorskap av Klal Yisra'el (Hele Israel).


Hvis du vil vite mer om denne forløsende prosessen, er du velkommen til å kontakte " Kol Ha'Tor ", Røsten til Turtelduen. Her er en felles ortodoks jødisk og 10 stammers Misjon for å bringe bevissthet om den forestående oppfyllelse av bibelske profetier om innløsning av hele Israel (12 Tribes Re-conciled og Re-United). Denne super begivenhet av alle Tider vil innebære etablering i regionen Shomron (den gamle Bibelens Patriarkers Hjerteland) og Judea ørken til et nytt hjemland for retur av tapte ti stammer av Israel når Hele Israel skal endelig bli forløst.


For henvendelser om Kol Ha Tor visjon for Israels tapte stammer, Visit - " Shomron Lives! ", en åndelig Retreat og Guest House i Samaria, som er vert Shomron (Samaria) Turer til reacquaint de returnerende tapte Tribers av Israels hus.

 

- Se mer: på denne linken.